GABRIEL COMANESCU NU VREA PORTUL CONSTANTA SUB AUTORITATE LOCALA
Ideea transferului Portului Constanta de la Ministerul Transportului la autoritatile locale constantene nu este agreata de omul de afaceri Gabriel Comanescu. „Este o prostie care continua sa fie perpetuata. Primaria sa stea acolo unde este. Fondul Proprietatea nu are decat sa-si vanda actiunile”, a declarat vineri Gabriel Comanescu cu ocazia inaugurarii unei platforme petroliere in care a Grup Servicii Petroliere a investit 44milioane de dolari. Comanescu a mai spus ca transferul Portului Constanta la Primaria Constanta ar duce la blocarea tuturor proiectelor europene in conditiile in care „infrastructua portuarea are nevoie de fonduri imense”. Si Mihai Daraban, presedintele Camerei de Comert Constanta, a declarat ziele trecute ca „Daca trece Portul Constanta la administratia locala, orice investitie se blocheaza”. Reamintim ca primarul Constantei, Radu Mazare (PSD), insista de peste un an asupra acestui transfer. Fostii ministri ai transporturilor, Relu Fenechiu si Ramona Manescu (PNL), s-au opus acestui transfer, insa presiunile au fost reluate chiar din momentul in Dan Sova (PSD) a ajuns la conducerea ministerului.
Diana Sandu
Gabriel Comănescu încasează bani grei de la companiile Lukoil si Gazprom. Cu banii rusilor, mogulul lui Traian Băsescu este proprietarul unui holding ce valoreaza peste jumatate de miliard de euro, care s-a extins pe vremea PDL-ului. Acum a pus ochii pe exploatările de gaze si petrol din Marea Neagra făcute de companiile OMV- Petrom si Exxon. Comanescu detine si el 6 platforme de foraj, cumparate tocmai de la Petrom in timpul guvernarii PDL. Tot atunci, Gabriel Comanescu a inchiriat mai multe terenuri si facilitati in port si la aeroport. Comanescu intentioneaza sa-si dezvoltare afacerea privata de transport aerian de marfuri si persoane catre platformele de foraj marin. Discutam de o afacere de zeci de milioane de euro doar pentru transport cu elicopterul. Zacamantul de titei din Marea Neagra valoreaza miliarde de euro si va fi principala activitate economica din zona in urmatorii 15 ani. Comanescu a propus in acest sens conducerii aeroportului Kogalniceanu realizarea unui parteneriat, prin care societatea sa sa construiasca un terminal de pasageri in incinta aeroportului. Adica, un aeroport privat in interiorul unui aeroport al statului.Pentru ca i-a fost refuzat parteneriatul, Comanescu i-a facut plangere penala directorului aeroportului de la Mihail Kogalniceanu. Scandalul a ajuns in atentia ministerului Transporturilor, unde directorul a aratat ca afaceristul vrea sa concureze in mod neloial aeroportul si ca il forteaza practic sa semneze un contract care ar aduce pierderi companiei si care in final ar duce la falimentul aeroportului.