Adrian Năstase spune că  satisfacţia lui Daniel Funeriu în faţa „dezastrului” reprezentat de rezultatele de la bacalaureat, precum şi „curajul de a distruge vieţile unor tineri” sunt „descalificante” şi îi transmite acestuia că nu se pot face experimente cu elevii precum cu substanţele chimice. „Mai revoltătoare decât rezultatele de la BAC sunt declaraţiile post factum ale ministrului Funeriu. Atitudinea sa de satisfacţie în faţa unui dezastru pe care domnia sa şi partidul din care face parte l-au creat sunt incalificabile. Să afirmi că este pentru prima dată când românii îşi câştigă diploma cinstit este o grosolănie fără margini, prin care Daniel Funeriu îl concurează cu brio pe Traian Băsescu, şeful unui stat în care <şcoala produce tâmpiţi>. Nu a susţinut nimeni, nici măcar profesorii, că, până acum, examenul de Bacalaureat a reflectat în absolut toate cazurile realitatea aşa cum este ea. În acelaşi timp, niciun ministru al educaţiei – şi în ultimii şapte ani, majoritatea au fost de la PDL (!) – nu şi-a permis să jignească în acest fel sute de mii de români care au învăţat şi au muncit pentru diplomele lor (nu spun că toţi şi-au luat diploma corect, dar măcar o parte au făcut-o şi nu merită aceste calificative)”, scrie liderul PSD pe blog. „Un ministru al cărui scop este acela de a demonstra că în sistem sunt probleme prin sacrificarea unei generaţii, doar pentru a-şi justifica o pseudo-reformă promovată prin forţă devine un pericol naţional”, adaugă Năstase, care îl acuză ăe Funeriu că „a sacrificat o generaţie fără a-i oferi nicio şansă sau oportunitate de a alege, de a protesta, de a-şi exprima opinia”. „Mândria afişată acum şi curajul de a distruge vieţile unor tineri, proaspăt cetăţeni (mulţi dintre ei se află la vârsta majoratului) sunt descalificante. Acest Guvern a coborât ştacheta responsabilităţii şi a umanităţii atât de jos încât România se află în cea mai neagră perioadă a istoriei sale”, susţine fostul premier. El îi transmite lui Funeriu că elevii nu pot fi „cobai” şi că în domeniul social experimentele nu-şi au loc, aşa cum au de exemplu în chimie, domeniul profesional al ministrului. „Un cercetător chimist îşi permite să facă experimente în laborator. Dacă e nemulţumit de rezultat, reia experimentul, schimbând cantităţile sau adăugând alte substanţe din tabelul lui Mendeleev. În domeniul social însă, experimentele sunt irepetabile. Destinele unor copii care au dat acest examen au fost frânte. Şi nu doar din vina lor…”, conchide Adrian Năstase.