Daniel Funeriu, ministrul Educaţiei, a arătat că proiectul Ecaterinei Andronescu (PSD) privind accesul în universităţi al celor care au picat bacalaureatul nu stimulează  performanţa din sistemul educaţiei şi transformă universităţile în „centre de învăţare remedială”. Ministrul Funeriu a participat, marţi, la şedinţa Comisiei de învăţământ a Camerei Deputaţilor pentru a răspunde unui set de întrebări formulate de către preşedinţii comisiilor parlamentare de specialitate, deputatul Cristian Dumitrescu (PSD) şi senatorul Mihail Hărdău (PDL) legate de cauzele promovabilităţii scăzute la examenul de bacalaureat şi măsurile întreprinse de Ministerul Educaţiei între cele două sesiuni de examen pentru a remedia problema. Daniel Funeriu a afirmat că nu are ce să-şi reproşeze în legătură cu organizarea examenului de bacalaureat. Mai mult, a dat asigurări că metodologia examenului şi nivelul exigenţei vor rămâne la fel şi la anul. În ceea ce priveşte măsurile de remediere a situaţiei, Funeriu a menţiont organizarea de pregătiri suplimentare pentru cei care au picat prima dată, creşterea cu 30% a locurilor din şcolile postliceale care să absoarbă o parte din elevii care nu vor mai putea să urmeze cursuri universitare. Cu această ocazie, Funeriu a făcut şi câteva comentarii legate de proiectul de lege al senatorului PSD Ecaterina Andronescu prin care ar putea fi permis accesul la universitate fără diploma de bacalaureat. „Vreau să mă delimitez de cei care cred că universităţile ar putea să fie centre de învăţare remedială, vreau să mă delimitez de cei pentru care universităţile nu sunt sau nu ar putea să fie decât… „, a spus Funeriu, punct în care a fost întrerupt de către preşedintele comisiei, Cristian Dumitrescu (PSD). „Hai să discutăm despre bacalaureat”, i-a cerut Dumitrescu ministrului. „Accesul în universităţi este legat direct de către bacalaureat. În acest context, nu pentru că anumite lucruri sunt foarte dureroase pentru unii dintre cei care le propun nu trebuie discutate pentru că, în unele dintre aceste propuneri, găsim exact răspunsul la întrebarea dumneavoastră privind responsabilităţile unora dintre foştii miniştri. Ştiu că acest lucru este foarte dureros, dar cred că avem datoria să fim alături faţă de cei care fac performanţă. Ar fi o cale greşită să mizăm în continuare pe cei care, în pofida faptului că le oferim tot ce se poate oferi, nu aleg cartea”, a continuat Funeriu referirile la proiectul iniţiat de fostul ministru al Educaţiei, Ecaterina Andronescu. De altfel, aceasta nu a fost singura remarcă acidă la adresa opoziţiei, Funeriu reproşându-i indirect preşedintelui comisiei că este mai puţin interesat de soarta celor care au trecut bacul decât de cei care nu au reuşit. „Am sesizat că o parte a acestei comisii este interesată exclusiv de cei care au picat bacalaureatul. Rezultatele trebuie privit şi din prisma celor care au trecut examenul. Avem datoria faţă de elevii care au luat bacalaureatul, care au fost serioşi, care au muncit în condiţii egale şi identice cu cei care picat bacalaureatul, subliniez acest lucru, să le oferim un învăţământ superior de calitate. Dacă este un domeniu în care s-a păcătuit foarte mult în România ultimilor 20 de ani, este tot ceea ce ţine de distorsionarea valorilor, unde o parte din învăţământul superior a participat din plin”, a mai spus Funeriu.